11 lehetséges ok, amiért a Google hirdetéseid nem jelennek meg

Kezdő kép
  • Bartos Dávid 2020. May 06.

Ha rákeresel a saját hirdetéseidre a Googleben és nem jelennek meg a találati listán, az még nem jelenti azt, hogy nem is futnak. Baj akkor van, ha a Google Ads kezelőfelületén belül a hirdetés előnézet eszközt használva sem látod őket. A jó hír, hogy mindig van egy érthető magyarázat amögött, hogy miért nem jelennek meg a hirdetések.

 

2 kategóriába sorolhatjuk ezeket a magyarázatokat:

  1. Nem teljesítménnyel kapcsolatos problémák
  2. Teljesítménnyel kapcsolatos problémák
     

Nem teljesítménnyel kapcsolatos problémák

Általában a google hirdetéseid nem azok minősége miatt nem indulnak be. Lehet, hogy a legfrappánsabb szöveget raktad össze, releváns kulcsszavakkal és érkezési oldallal, azonban számos oka lehet, hogy ennek ellenére miért is nem futnak.

 

1. Nem sikerült kiegyenlítened az egyenleget

Ha automatikus fizetési módot választottál a fiókodhoz, akkor a Google két esetben vonja le az összeget. 1. Eléred a beállított fizetési küszöböt. 2. Elérkezel a számlázási időszak végéhez. Amelyik előbb bekövetkezik, az alapján von le pénzt a Google. Pontosan ezért győződj meg róla, hogy bankszámla adataid mindig aktuálisak és érvényesek legyenek, máskülönben a Google nem fogja tudni levonni az összeget, ezáltal nem futtatja a hirdetéseidet sem.

 

2. Túl magas vagy túl alacsony ajánlatot állítottál be

Azt már tudod, hogy minden kampányodhoz tartozik egy napi költést. Ha viszont a kulcsszavaknál CPC-nek egy ennél nagyobb összeget adsz meg, akkor a hirdetéseid nem fognak megjelenni arra a keresésre, amely megegyezik a szóban forgó kulcsszóval. A másik véglet ha a CPC túl alacsony. A hirdetésed rangsorolása nem csak a minőségi mutatóktól, hanem a beállított CPC-től is függ. Kulcsszó szinten be tudsz állítani ajánlat szimulációt is, hogy előrevetítsd az esetleges CPC emelés várható hatásait.

 

3.Nincs elég keresés a kulcsszavakra

Ha valamelyik kulcsszavadra nincs elég keresés havonta vagy nem hoz elég forgalmat, a hozzá tartozó hirdetések nem fognak megjelenni. Az algoritmus lefut a rendszerben és ha azt látja, hogy valamire kevesen keresnek a felhasználók, azt a kulcsszót deaktiválja. Persze ez visszafelé is működik, ha valamelyik kulcsszó iránt időközben megnőtt az érdeklődés, azt újra aktiválhatja a google. Azonban ha elfogadsz egy jó tanácsot, akkor nem vársz az algoritmusra, hogy megoldja a problémát. Mielőtt egy kulcsszót hozzáadsz a hirdetéscsoporthoz, nézz rá statisztikát a Google saját kulcsszó tervezőjében, hogy valóban lesz-e rá elég keresés. Ezzel megelőzheted a későbbi fejfájást.

 

4. A hirdetésed le lett állítva, törölve lett vagy nem kapott jóváhagyást

A legoptimálisabb esetben csak annyi történt, hogy valamikor lekapcsoltad a hirdetést, hirdetéscsoportot vagy kampányt. Ilyenkor csak simán kapcsold őket vissza futó állapotra. Rosszabb esetben ezeket nem lekapcsoltad, hanem valamilyen okból kifolyólag törölted. Ilyenkor sajnos újra létre kell hoznod őket. A törölt elemeket ugyanúgy látod mint, amiket lekapcsoltál, csak be kell állítanod a kezelőfelületen, hogy láthatóak legyenek. Ha egy még átláthatóbb módszert szeretnél, akkor a change history-ban dátumra lebontva látod a módosításokat, amik a fiókban történtek és tudsz státusz szerint szűrni is.

 

Legkedvezőtlenebb esetben a hirdetéseid nem kaptak jóváhagyást. Ezt hirdetés szinten fogod látni és szerencsére a google egy magyarázot is ír mellé, amiben megnevezi döntés okát is. Ilyenkor 2 dolgot tehetsz. Ha úgy érzed jogtalanul kerültek elutasításra a hirdetések beszélhetsz a támogató központtal akár telefonon akár chaten vagy emailben és kérvényezheted a felülvizsgálatot. Ha nem vagy biztos benne, hogy igazad van, nézd át a szabályzatot, ahol mindent, aminek meg kell felelned részletesen leírnak.

 

5. Időzítésbeli vagy célzásbeli hiba történt

Minden egyes kampánynál be kell állítanod egy időzítést, hogy mikor fusson. Ha az alapbeállításnál maradsz, akkor ez 0-24 órát jelent minden nap. Azonban ha egy hirdetésed nem fut, akkor érdemes azt is megnézni, hogy nem állítottál-e be itt egy nagyon kicsi intervallumot naponta. A kezelőfelületen belül a hirdetés ütemezés fülön tudsz ennek utánanézni.

 

Ha itt mindent rendben találtál nézd át a földrajzi célzást is. Előfordulhat, hogy a régióban ahová célzol, az adott kulcsszavakra nem történik elég keresés. Győződj meg róla, hogy nem fogtad túl szűkre a beállításokat ezen a téren sem! Ha szeretnéd megtudni, hogy miként reagál a potenciális ügyfeleid egy adott szegmense a hirdetésedre anélkül, hogy kizárólag rájuk céloznál, az elérésen belül a közönségnél a módszert állítsd megfigyelésre célzás helyett.

Célzás esetében kimondottan csak a beállított közönséget éred el, míg a megfigyelés szélesebb körben történik, miközben nyomon követheted a hirdetésed teljesítményét a specifikus közönségnél.

 

6. Ütközés áll fent a kizáró kulcsszavak és a sima kulcsszavak között

A negatív kulcsszavakat hirdetéssorozat és kampány szinten is beállíthatod. Ezek szűrik ki az irreleváns kereséseket és nem engedik, hogy a hirdetésed megjelenjen rájuk. Előfordulhat, hogy olyanokat is felvettél, amik viszont kizárják az aktív kulcsszavaidat is, ezáltal blokkolva a megjelenést a releváns találatokra is.

 

Egy példában szemléltetve tegyük fel, hogy a “CRM ingyenes próbaverzió” kulcsszóra hirdetsz kifejezés egyezéssel, ugyanakkor az ingyen CRM kulcsszót felvetted kampány szinten széles egyezéssel. Ebben az esetben a kizáró kulcsszó felülírja az aktív kulcsszót. Ilyenkor a megoldás, hogy a széles egyezésű negatív kulcsszót átteszed pontos egyezésbe [ingyen CRM], ezáltal kiszűrve azokat a felhasználókat, akik abszolút ingyen CRM rendszert szeretnének, de megjelenést biztosítva azon felhasználók számára, akik ingyenes próbaverziót szeretnének kipróbálni.

 

7. Túl magas negatív ajánlatkorrekciót állítottál be

Előfordulhat, hogy olyan magas negatív ajánlatkorrekciót állítottál be, hogy azok leszorítják a hirdetésed rangsorolását. Ajánlatkorrekciót számos paraméter alapján állíthatsz be. Ilyen például az eszköz szerinti, a napszak alapú, célzás szerinti stb... Vigyáznod kell azonban, mert ha extrém értékeket állítasz itt be, könnyen kizárod magad a versenyből, azáltal, hogy nem fogsz tudni a licitekbe beszállni.

Jó tanácsként mondom, hogy maximum 30-40 de inkább 30%-ig állíts be ajánlatkorrekciót, mert efölött már sok hasznos licitből zárod ki magad.

 

Teljesítménnyel kapcsolatos problémák

Néha a nem megjelenő google hirdetések hátterében optimalizációs probléma áll. Mivel ilyenkor a hirdetések nem igazán felelnek meg a google szabványainak, ezért ezek javítása kicsit hosszabb folyamat, mint kicserélni egy egyezés típust a kulcsszavaknál.

 

8. A hirdetécsoportod nem összehangolt

Minden hirdetéscsoport 2 komponensből áll: kulcsszavak és hirdetések.

Ezeknek szorosan kapcsolódniuk kell egymáshoz, mert amikor az egyik kulcsszavadat aktiválja egy keresés, a google kiválasztja hozzátartozó hirdetést. Ez azért fontos, mert a teljesítmény attól függ, hogy mennyire releváns az adott kulcsszó és hirdetés a felhasználó kereséséhez viszonyítva. Minél inkább az, annál jobb rangsorolásban lesz részed az aukción.

 

Ha pedig több kulcsszó és hirdetés van egy csoportban, győződj meg róla, hogy mindegyik szorosan kapcsolódik a másikhoz, mert így függetlenül attól, hogy melyiket választja ki a google megjelenítésre, mindenképp releváns marad a felhasználó kereséséhez viszonyítva. Ha mégsem jelennek meg a hirdetéseid az felépítésbeli gondból is fakadhat. Nézd át a hirdetéscsoportot kulcsszó szinten is, hogy biztosan kapcsolódnak-e egymáshoz!

 

9. A hirdetés szöveg nem optimális

Nem csak a hirdetéscsoportot kell optimalizálnod annak érdekében, hogy releváns találatként jelenj meg a felhasználónak. Ugyanolyan fontos foglalkoznod a hirdetés szöveggel is. Leegyszerűsítve, hogy jó rangsorolást érj el a keresések között, a kulcsszavadat építsd bele a hirdetésszövegbe. Ezzel a módszerrel jelzed a google felé, hogy valóban releváns a hirdetésed az adott kereséshez viszonyítva. Minden hirdetéscsoportban több kulcsszó szerepeljen, mint hirdetés. Ha a kulcsszavak szorosan összefüggnek, sokkal könnyebb lesz beépíteni őket  a hirdetésszövegbe.

 

Ismét példán keresztül szemléltetném a fent leírtakat. Ha például a “kutya táp” és “kutya póráz” kulcsszavakat egy hirdetéscsoportba teszed, igencsak nehéz lesz olyan hirdetés szöveget írni, amelyben mindkét kulcsszó megállja a helyét. A hirdetéscsoportokat mindig tematikusan építsd fel és töltsd meg kulcsszavakkal, akkor sokkal könnyebb dolgod lesz a hirdetésekkel is. Ha nem jelenik meg a hirdetésed, az valószínűleg azért van, mert nem elég kulcsszó centrikus a szöveg.

 

10. Az érkezési oldalad nem releváns

A rangsorolásnál a Google nem csak a hirdetészöveget nézi, hanem azt is, hogy mennyire releváns az érkezési oldalad. Ha az semmiféle segítséget nem nyújt a felhasználó számára a keresése alapján, akkor bizony sereghajtó lehetsz. Amikor felépítesz egy hirdetéscsoportot benne a hirdetésekkel, mindig próbálj a felhasználó fejével gondolkodni. A kulcsszvaidat az alapján válogasd, hogy azok valóban megoldást nyújthatnak-e az emberek problémáira.

 

A hirdetésszövegnek mindig utalnia kell az érkezési oldalad tartalmára. Minél inkább képes vagy megoldást nyújtani az érkezési oldaladon keresztül a felhasználók problémáira, annál jobb helyezést érsz el a találati listán. A kulcsszavaidat igyekezz az érkezési oldalon is szerepeltetni, de ne ess át a ló túloldalára és ne erőltesd be őket mindenhová.

 

11. Az átkattintási arány túl alacsony

Utolsó magyarázatként, hogy miért nem jelenik meg a hirdetésed az átkattintási arány szolgálhat. Ez mutatja meg, hogy a hirdetésed mennyire vonzó a felhasználók számára. Ha ez az arányszám magas, az azt jelenti, hogy az üzenetet sikerült átadni az embereknek és amit láttak, az elnyerte a tetszésüket, azonban ha alacsony, akkor az ellenkezője teljesült.

 

Minél alacsonyabb ez az arányszám, annál rosszabb helyezést érsz el a rangsorolásban. Tehát ha az elsők között szeretnél megjelenni, valami igazán magával ragadó szövegen gondolkozz. Csakúgy, mint az érkezési oldal esetében itt is a kulcsszavak az alapjai a történetnek. Gondold végig, hogy milyen speciális problémára kell megolást nyújtanod, mert az növelhet az átkattintási arányon, ha a hirdetésed találkozik a felhasználók szükségleteivel bárhol is járjanak a vásárlói úton.

 

Az út elején járók információhoz szeretnének jutni és választ kapni a kérdéseikre. Őket például célszerű különböző blog posztokkal is bombázni. Akik a vásárlói út végén járnak, örömmel látnak olyan hirdetéseket, amiken keresztül konverzió mehet végbe, esetleges vásárolhatnak. Ha a hirdetéseid az alacsony CTR miatt nem jelennek meg, nézd át a hirdetéseid és döntsd el, hogy valóban jó munkát végeztél-e; tényleg megoldást kínálsz a problémákra?

 

Összegzés

Habár ijesztő lehet azt látni, hogy a hirdetéseid nem indulnak el, nem hoznak semmi eredményt, tudd, hogy a google mindig jó magyarázattal szolgál ezekre az esetekre. Akár teljesítmény alapú a probléma, akár nem, mindig tehetsz valamit azért, hogy kimássz a gödörből és újra a felhasználók szeme elé helyezd a hirdetéseid.