Mi leszünk a te versenyelőnyöd
a konkurenciáddal szemben
2020 augusztusában keresett fel László a Bubbalandtól, hogy szeretne segítséget kérni a Google Ads kampányaik kezelésében. A találkozón részt vett párja is, Judit, akivel közösen indították a bubbaland.hu -t az év elején. Látszott, hogy mindketten nagyon lelkesek és szorgalmasak és habár egyikük sem online marketing szakember, pár hónap alatt olyan mértékű tudást szedtek fel magukra, hogy ha nem menne ilyen jól a szekerük, meggondolnám, hogy ajánljak-e nekik egy pozíciót az ügynökségünknél!
A Bubbaland prémium babatextil és babakelengye webáruház, ahol baba ágynemű szetteket, baba hálózsákokat, pólyákat, babafészkeket, szoptatós párnákat kínálnak főként kisgyermekes édesanyáknak, illetve nagymamáknak, rokonaiknak.
Sikerük már az indulás előtt el volt könyvelve. Üzleti tervük volt, határozott koncepciókkal és tervekkel. Tudták mit és miért csinálnak, kinek és hogyan szeretnének értékesíteni.
Elmesélték, hogy a kezdetektől fogva nagyon határozott elképzeléseik voltak arról, hogy hogyan és milyen elvek mentén szeretnék működtetni a webáruházat. Judit pl. logisztikai szakember és nagyon jól tudta, hogy olyan beszállítót kell találnia, aki európai, tehát gyorsan és könnyen tud szállítani Magyarországra.
Csak prémium termékeket kívánnak árulni, hogy minden egyes nehezen megszerzett értékesítés megfelelő profitot generáljon. Ez nyilván nem lehetséges olcsó termékek esetén, ahol a haszonkulcs mértéke limitált. Valamint a prémium termékeknek megvan az a jó tulajdonsága is, hogy a kevesebb a vevőpanasz, a garanciális probléma, esetleg a vásárlástól való elállás.
Szűk termékkínálattal indultak, viszont minden termékből nagy készlet állt rendelkezésre a saját raktárukban, hiszen az a legfontosabb, hogy amit a vásárló meg kíván venni, azt lehetőleg egy-két napon belül el is tudják juttatni neki. Ez nem lehetséges úgy, ha nincs megfelelő raktárkészlet. Nagy raktárkészletet viszont csak "szűk" termékkínálattal lehet megteremteni az erőforrásak limitáltsága miatt. (Azért ez a szűk kínálat is többszáz terméket jelent.)
Az indulás pillanatától nagy hansúlyt fektettek a marketingre. A weboldaluk jól átgondolt és igényes. SEO kurzusokat és tanácsadást vásároltak és a mentén építették fel az oldalukat. Nem meglepő hát, hogy az organikus forrásból származó bevételük majd minden hónapban rekordokat döntöget.
Az indulás első hónapjaiban próbálkoztak Google Ads hirdetésekkel is egy ügynökségen keresztül, de nem sikerült komoly áttörést elérniük. Ezen kívül Facebook és Instagram hirdetéseket futtattak.
Az első találkozásunkkor, ahol Laci és Judit elmesélték a koncepciót, volt lehetőségem betekinteni a Google Ads és Analytics fiókjukba is. Az látszódott, hogy az év elejei próbálkozás a hirdetésekkel komoly szakmai hibákkal volt tele. Sajnos az ügynökség fiókkezelője nem vette komolyan a feladatát.
Biztos voltam benne, hogy egy ilyen jó minőségű oldallal, ezen a piacon, sokkal komolyabb eredményeket is el lehet érni. Így garanciát vállaltam arra, hogy már az első hónaptól kezdve úgy tudunk hirdetéseket futtatni, hogy az nem lesz veszteséges. Ha mégis, akkor nem kell kifizetniük az ügynökségi munka díját. Nyilván a garanciát Judit és Laci örömmel elfogadta és szeptemberben el is kezdtük a közös munkát.
De mégis mi törént a Google Ads fiókban, amitől így megnőtt a webáruház bevétele? Az biztos, hogy a Google hirdetések inkább katalizátorai voltak a jó eredménynek, mintsem okozói, de lássuk konkrétan:
Kiválaszottuk azokat a termékeket és a hozzá kapcsolódó kulcsszavakat, amik a legkeresettebbek voltak és relatíve magas haszonkulcs volt rajtuk Megnéztük, hogy ezek közül melyek azok, amik organikusan még nem teljesítenek kimondottan jól. Így olyan keresési kampányokat tudtunk indítani, amik remekül kiegészítették az organikus oldallátogatást. Erről a startégiáról bővebben itt olvashatsz: Google Ads Stratégia Webáruházaknak Alacsony Költségkerethez
Ezen jól működő termékekre dinamikus keresési hirdetéseket is indítottunk. Az ok, hogy ha vannak olyan keresési kifejezések, amikre esetleg nem gondoltuk, akkor azokra is jelenjünk meg a fizetett találatok között. Később ezen kifejezéseket nagyobb kontroll mellett normál keresési hirdetésekké alakíthatjuk.
Ezeken felül un. Smart Shopping hirdetéseket is indítottunk, amik a Shopping találatoknál, illetve display csatornákon jelentek meg. Itt része volt a kampánynak a dinamikus remarketing display hirdetés is, tehát a felhasználók, akik megnéztek egy-egy terméket, azon termékek hirdetéseit látták viszont a neten barangolva.
A rendelkezésre álló költségkeretet úgy optimalizáltuk, hogy a legtöbb vásárlást hozó és legjobb megtérüléssel működő kampányok költsék a legtöbbet.
A kezdetektől figyeltük a keresési kifejezéseket, hogy azokat negatív kulcsszavakkal finomhangolva, véletlenül se jelenjenek meg olyan keresésekre, amelyek nem kötődnek szorosan vásárlási szándékokhoz.
A cpc ajánlatoknak is óriás szerepe van abban, hogy a kulcsszavak ne "csak megjelenjenek" releváns kifejezésekre, hanem hogy hosszútávon profit termelődjön. Elég adat birtokában különböző smart bidding és manual bidding megoldásokkal úgy alakítjuk a kattintási költségeket, hogy azok ne kerüljenek többe, mint amekkora profit átlagosan keletkezik egy-egy kattintás által. Sőt, ha ezt ügyesen csináljuk, nemcsak nem lesznek veszteséges kampányok, de hosszútávon nyereséget is termelnek és kiegészítik más marketingcsatornák működését is.
Persze felmerülhet a kérdés, hogy mégis mekkora költés mellett sikerült ezt az eredményt elérni. Íme a számok. (Ez a szorzó azt jelenti, hogy az adott hónapban hányszor több volt a bevétel, mint a hirdetésekre fordított költség. 2-es ROAS mutató felett a Bubbaland már bőven profitot termel!)
2020 szeptember ROAS: 2,14
2020 október ROAS: 4, 83
2020 november ROAS: 3,99
2020 december ROAS: 5,45
Sok munka vár még ránk. Szeretnénk a következő negyedévben növelni az összes csatorna konverziós arányán. Új csatornákat is kívánunk indítani, ahol további vásárlókat tudunk majd elérni, illetve növelni az ezen vásárlók elköteleződését. Ezen kívül szeretnénk tovább növelni a bevételt és a megtérülési mutatókat, hogy a Bubbaland sikeresen hasítson ki még negyobb szeletet a piacból.
Szerencsére ezeknek a céloknak az elérésében ők is partnerek, tisztában vannak azzal, hogy nekik is sokat kell dolgozniuk, hogy ez sikerüljön. Remélem egy év múlva egy újabb sikeres évet zárva írhatok egy újabb esettanulmányt a 2021-ben elért sikereinkről! Ha úgy gondolod, hogy neked is segítségre van szükséged a webáruházad marketingjében, akkor keress minket bátran!
Mi leszünk a te versenyelőnyöd
a konkurenciáddal szemben