Esettanulmány - Marketing stratégia, ha az About You-val kell versenyezned

Kezdő kép
  • Bartos Dávid 2021. December 12.

PPC Esettanulmány

 

Nem is tudom, hogy van-e olyan piac, ahol ne lennének meghatárózó piaci szereplők? Biztos a te iparágadban is vannak ilyen “cápák”. Az utóbbi pár évben a ruházati termékek piacán ilyen lett az About You. Biztos találkoztál már te is velük.

Rengeteg pénzből marketingeznek, király szolgáltatást nyújtanak és temérdek márkát és terméket forgalmaznak. Egyszerűen megkerülhetetlenek.

Megkerülhetetlen volt az Adlab ügyfelének is, a Sportmániának. A Sportmánia egy fiatalos, agilis sportruházatokat és kiegészítőket forgalmazó webáruház és offline értékesítési helyszín is.

EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS CÉLOK

Amikor elkezdtük a közös munkát néhány hónappal ezelőtt, akkor a Google Ads és Facebook hirdetésének kezelésére szerződtünk velük. A kérés az volt, hogy legyünk gyorsak, agilisek, proaktívak és természetesen hozzuk a kitűzött célokat. Ezen elvek mentén vágtunk neki a közös munkának.

Az első nagy felismerés a Google Ads fiókjukat böngészve az volt, hogy viszonylag alacsony a hirdetések megjelenési aránya és viszonylag nagy az átfedés az About You hirdetéseivel bizonyos kampányokban, amik fontosak a Sportmánia számára, pl.: NFL szurkolói termékek. Ami azt jelenti, hogy sokszor jelenik meg a Sportmánia hirdetése akkor is, amikor az About You hirdetése. 

Ez nyilván nem olyan szuper hír. A nagy kérdés, hogy hogyan lehetne azt elérni, hogy úgy tudjon növekedni a Sportmánia webáruháza, hogy ne kelljen milliárdos marketingháborúba vernie magát?

A STRATÉGIA

Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor az About You jelenléte nem is maga a probléma, inkább a jele egy problémának. Egy jel azzal kapcsolatban, hogy a hirdetéseknél alkalmazott stratégia nem az igazi. Nem kellene ennyit és ilyen mértékben találkozunk egy olyan webshop hirdetéseivel, ami a szó szoros értelmében véve nem is igazi konkurenciája az ügyfélnek, inkább csak bizonyos termékekben van átfedés.

Elkezdtünk hát kidolgozni egy megfelelőbb marketing stratégiát a Sportmánia részére. Egy másik Minner cikkben már írtunk hasonlóról.

Hogy miből állt a stratégia? Röviden…

  • Megvizsgáltuk, hogy mik azok a húzó termékek, amik a bevétel és profit nagy részét alkotják.
  • Megvizsgáltuk, hogy mik a konkurenciák erősségei, gyengeségei?
  • Megvizsgáltuk, hogy a Sportmánia miben erős? Hol lehet piaci előnye?
  • Meghatároztuk a célcsoportot.
  • És létrehoztunk egy új marketing stratégiát ezek alapján, amit elkeztünk felépíteni a Sportmánia Google Ads és Facebook kampányaiban.

A lényeg az volt, hogy azon termékek kapják a hangsúlyt, azon erősségek és azon célcsoportok, amiből a profit nagy részét lehet generálni. 

Ilyenek például a Sportmániánál a NFL szurkolói termékek. Ők ugyanis Magyarország egyik, ha nem a legnagyobb NFL szurkolói termékeket kínáló webáruháza. Biztos, hogy ebben a szegmensben verhető az About You. Sőt nem csak ők, szinte az összes többi webshop is, akivel versenyezni kell.

Ezen kívül kialakítottunk még egyéb termék portfóliókat is, hasonló metódusok alapján. Ezekre dedikált Google Shopping hirdetéseket, Keresési hirdetéseket, DSA hirdetéseket, valamint Facebookon DPA katalógus hirdetéseket futtatunk és árgus szemekkel figyeljük, hogy hogyan alakulnak az egyes kampányok, illetve a webshop teljes bevétele.

Nyilván fontosak egy ilyen webáruház marketing stratégia kialakításánál az apró részletek is. Gondolok itt arra, hogy a Google Ads és Facebook Ads kampányok apró beállításai, célzásai, stb… Ha ezekben nem vagy otthon, vagy nincs időd rá, akkor érdemes inkább profikra bízni a kivitelezést, mert sok múlik a részleteken! 

AZ EREDMÉNY...

A Sportmánia az NFL termékekre futtatott hirdetéseivel jelenleg dominálja a piacot és visszaverte az About You-t!

Szinte minden mutató nagyot változott pozitív irányba, ahogy az a képen is látszik.

De van ennél egy sokkal fontosabb eredmény is. A Sportmánia a fenti stratégia alkalmazásának köszönhetően a 2021 július és 2021 augusztusi időszakban, az előző évhez viszonyítva megduplázta, az előző három hónaphoz viszonyítva pedig 50%-kal növelte a bevételét. Ennek nagy részét pedig a Google Ads és a Facebook hirdetések forgalmának köszönhetően.

De mondok egy ennél is jobbat. Ahogy az a fenti képen is látszik, mindezeket az eredményeket úgy értük el, hogy nem tereltünk több felhasználót az oldalra. Sőt! Inkább kevesebbet, így nem is költöttünk többet marketingre, mégis nőttek a bevételek, így a megtérülési mutatók is! Egyszerűen több a profit és végső soron ez a célja minden webáruháznak a nap végére.

TANULSÁG

Nem igazán számít, hogy kivel kell versenyezned. A fontos, hogy tudd, hogy miben vagy jó, miben vagy jobb mint a versenytársaid és ezekre az erősségeidre építs! Ismerd a célközönségedet és ezen infók alapján hozz létre egy olyan stratégiát, ami a célod elérésében segít.

Itt részletesen írtam arról, hogyan is kell létrehozni egy működő webshop marketing stratégiát.

Ha pedig, úgy gondolod, hogy a te webáruházad is képes lenne ilyen szép eredményeket elérni, de nem tudod hogyan kell az apró részleteket beállítanod, akkor keress magadnak egy jó marketing ügynökséget aki segít neked ebben, például az Adlabot! :) Sok sikert kívánok hozzá! :)

“A legjobb üzleti döntéseink egyike, hogy elkezdtük a közös munkát az Adlabbal. Az eredmények magukért beszélnek, e mellett napi szinten tartjuk a kapcsolatot, mindenben segítőkészek, csak pozitívan tudok róluk nyilatkozni. Remélem a konkurenciáink nem keresik fel őket!” - Szilágyi Balázs, Sportmania.hu